Általános Szerződési Feltételek és Vásárlói Információ

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ - BEVEZETŐ

Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti.

Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer aktuális biztonsági frissítéseit, és a böngészőjét.

Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelő böngészők: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11. Más böngészőkön sem a webshop motor, sem a banki felület nem tud korrekt működést garantálni.

Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

A megrendelést Szolgáltató a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
 
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (e: info@villanyit.hu - telefonon: +36/72/492-839) rendelkezésére áll hétköznap (H-P) 08-16 óra között.

Megrendelése általában akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják munkatársaink.
A megrendelés visszaigazolásának nyelve a szerződéskötés nyelvével megegyezik.

Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.


I. FEJEZET

Jogi tájékoztatás
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről" szóló
Kormányrendelet szerint


A)

A "villanyit.hu" webáruház szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:

Pauli Consulting Kft.
---------------------------------------------------
Székhely és postacím: 7771 Palkonya Fő u. 76.
Adószám: 23020054-2-02
Cj.: 02-09-076520

Ügyfélszolgálat email: info@villanyit.hu
Tel.:  06/30/6300401


B)

Szolgáltatásunk termékköre: borok és szőlőmagból készített termékek.

A szolgáltatás igénybevevői: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).

Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló", Szolgáltató és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.

Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

Jelen weboldal (villanyit.hu) a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.

A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz árából és a szállítási díjból tevődik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.

Vásárlóink - a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához - számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.

A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza.
[ http://villanyit.hu/adatkezelesi-tajekoztato ]


C)

Weboldal Műszaki Üzemeltetése:

2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy webáruházunkat webtárhely-szolgáltatóként az EZIT Kft. (székhely és postacím: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22.; tel.: +36 1 700 40 30 vagy +36 1 209 08 39 vagy +36 30 927 44 22; email: info@ezit.hu) üzemelteti az MTA SZTAKI BIX budapesti szerverközpontban. A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül, Budapesten történik.



D)

Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.

A Szolgáltató köteles utánvétel vagy banki átutalás illetve online bankkártyás befizetés esetében - amint a befizetés megérkezik a Szolgáltató számlájára - futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.

Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – készpénzben a kézbesítő részére, illetve előzetesen banki átutalással vagy bankkártyával online megfizetni.

A megrendelt termék(ek)et postai csomagküldeményként küldjük a megadott szállítási címre. A szállítást postai csomagküldés igénybevételével tudjuk teljesíteni munkanapokon 08.00 és 16.00. között, melynek költsége a Magyar Posta Zrt. mindenkori díjszabása szerint alakul.

Magyarország területén belül a Magyar Posta Zrt-vel történő szállítási díj meghatározása a megvásárolni szándékolt termékek súlya szerint alakul.

A szállítási költség ilyen egységekben kerül számításra. A szállítási díjak az áfát tartalmazzák.

A Pauli Consulting Kft. fenntartja azt a lehetőséget, hogy esetenként a postától eltérő futárszolgálatot alkalmazzon.

A szállítás 150.000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes!

A Pauli Consulting Kft. csomagküldő szolgáltatásának működési területe Magyarország egész területe. Mivel külföldre nem áll módunkban szállítani, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy az adott országba van-e lehetőségünk a termékek eljuttatására. Megértésüket köszönjük!


E)
 
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.

Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.


Fizetési lehetőségek:

1. Utánvéttel, ebben az esetben a futárnál fizet készpénzben a csomag átvételekor,

2. Cégünk bankszámlájára történő "előre" utalással: Volksbank Pécs 14100567-17328449-01000003

3. Bankkártyás fizetéssel: itt webáruházunkban kifizeti a megrendelést, és a futár kézbesíti;

A Pauli Consulting Kft. internetes elfogadóhelye részére az CIB Bank ZRt. biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártya elfogadó rendszere által.

Ide kattintva olvashatja az OTP Bank internetes kártya-elfogadásról szóló tájékoztatását:
[ http://www.yourbank.hu/doc/otp_bankkartyas_vasarloi_tajekoztato_2011.pdf ]

Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTPDirekt.hu szerverre, és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, nem a Pauli Consulting Kft. weboldalain.

A Pauli Consulting Kft. ezért az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nem lehet birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

Áruházunkban az alábbi kártya típusokkal fizethet:
- VISA
- MasterCard dombornyomott
- VISA Electron és MasterCard Electronic (nem dombornyomott)
- Maestro (nem dombornyomott)
- AMEX Blue hitelkártya.


F)

A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. A villanyit.hu ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszám: +36/30/6300401.

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).


G)

Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r. 11.§-a érvényes.

Fogyasztó a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r. 13.§ és 19.§).


A Rendelés menete:

A rendelések feladásához a regisztráció nem kötelező, de ajánljuk, a többszöri vásárlást kényelmessebbé teheti.

Termékeink mellett olvasható a termékeink leírása és az ára, amely tartalmazza az ÁFA-t.

Ha valamelyik terméket meg szeretné vásárolni/rendelni, akkor a termék alatt található [KOSÁRBA] gombbal kérheti, hogy a terméket virtuálisan belehelyezze a megrendelő webes kosárba. A kiválasztott termék rendelni szándékozott darabszáma a KOSÁR ablakban állítható be. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.

Amennyiben többféle terméket is szeretne vásárolni, újra böngészhet. A kosár tartalmát a termékek végösszegével együtt folyamatosan nyomon követheti a KOSÁR menüpontban. Ha már mindent összegyőjtött, amit vásárolni szeretne, nyomja meg a MEGRENDELEM gombot.

A vásárláshoz szükséges a kért számlázási és szállítási adatok kitöltése.

Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, jelezze a info@villanyit.hu email címen vagy a 06/30/6300401-es telefonszámon. Ha úgy érzi van ötlete hogyan lehetne felhasználó barátabbá tenni a webshopunkat, örömmel fogadjuk a fenti elérhetiségek bármelyikén.

Megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.

A megrendelt termék(ek)et postai csomagküldeményként küldjük a megadott szállítási címre. A szállítást postai csomagküldés igénybevételével tudjuk teljesíteni munkanapokon 08.00 és 16.00. között. A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes tájékoztatást.

FIGYELEM : A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag érkezéséről.
Kérjük, hogy abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket készpénzes fizetésre, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak.

A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.

Kellemes vásárlást kívánunk!


H)

Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a szerződés teljesítésétől a Fogyasztó a rendelés után, legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint a info@villanyit.hu címre küldött email nyilatkozattal állhat.

Elállási nyilatkozatminta:

----
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
........................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt
----


ELÁLLÁSI JOG A GYAKORLATBAN:

Elállásra vonatkozó igényét e-mailben, személyesen vagy telefonon kell bejelentenie.

FIGYELEM!

Korm.r.29.§ esetében - különös tekintettel § a) és d) - a fogyasztó elállási jogával nem élhet, ha rendelését jelen weboldalon leadta, Szolgáltató időben és tartalomban pontosan a rendelésnek megfelelő tételeket MÁR KISZÁLLÍTSSAL TELJESÍTETTE, de fogyasztó azt mégsem kívánja átvenni. Másfelől, a fogyasztót NEM ILLETI MEG AZ ELÁLLÁS JOGA OLYAN TERMÉKEKNÉL, MELYEK KIFEJEZETTEN AZ Ő IGÉNYEIRE (EGYEDILEG TERVEZVE) KÉSZÜLTEK (ide tartoznak az egyedi formában, címkézésben, gravírozással palackozot borok). A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.

Nem vonatkozik az elállási jog az átvétel után (már a vevőnél) megsérült termékekre.

Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§).

Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

Abban az esetben, ha a vevő a bort kibontotta, és nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, a Pauli Consulting Kft. nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatja a vásárlónak, a vevő költségére.


DÍJAK VISSZATÉRÍTÉSÉNEK MÓDJA:

Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizetjük. Amennyiben postán, vagy futárszolgálattal küldi vissza a terméket általában az áru megérkezését követő 5 munkanapon (de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül) belül visszautaljuk az összeget a vevő által megadott bankszámlaszámra.

Amennyiben megrendelését a termék kiszállítása előtt, vagy azt követően 14 napon belül lemondja (eláll a vásárlástól), és a borok árát banki átutalással előreutalta, akkor a visszautaljuk bankszámlájára az áru ellenértékét, bankkártyás fizetés esetén jóváírjuk a tranzakciót.

Ha a Pauli Consulting Kft. a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríti.


GARANCIA ÉS JÓTÁLLÁS ÁLTALÁNOS ELVEI

Termékeinket a gyártók által biztosított, a Fogyasztóvédelmi Törvényben előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba.

A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk utolsó szakaszáig).

Elvként, a jótállást kizáró tényezők:

Kérjük a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt (jelenlétében, szeme láttára) szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

Nem áll módunkban a jótállást érvényesíteni a következő esetekben:

* ha a palackban borkő, színkiválásból adódó lerakódás látható;

* ha a boron színhiba látható, de a borospalack nyitott állapotban van;

* ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.

Az esetek, ahol a bor dugós, tehát az ún. "dugóíz" érezhető, egyedi elbírálás alá esnek, így ha ezzel a problémával szembesül kérjük ezzel kapcsolatban vegyék fel velünk a kapcsolatot a info@villanyit.hu email címen vagy a 06/30/6300401-es telefonszámon.


I)

Ügyfélszolgálat, információk, esetleges panaszbejelentés: munkanapokon 08:00–16:00 óra között telefonon vagy emailben.

2013. évi V.tv. (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.

Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szállítót vagy Forgalmazót (Pauli Consulting Kft.) terheli felelősség.

Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.

Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.

Felhívjuk figyelmét, hogy a 45/2014(II.26)Korm.r.29.§ alapján a Vásárló a Korm.e.20.§ pontban adott elállási jogával nem élhet olyan termék megrendelése esetében, amelyet a Vásárló utasításai alapján vagy kifejezett kérésének megfelelően állítottak elő.


J)
Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhető:

45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277

Kapcsolódó jogszabályok:

* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény 2. § (2) bekezdése
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
* A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény végrehajtásáról 10/1995. (IX. 28.) KTM rendelet

Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.


Z)
Záradék

a) 2014.06.14 előtt kötött fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen vásárlói tájékoztatót és az ÁSZF-et tartalmában, a 17/1999.(II.5) Korm.r.-tel összhangban kell értelmezni.

b) A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

c) Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve a Pauli Consulting Kft. email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.



I. FEJETET 1.sz. melléklete


A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója

1. Kellékszavatosság

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.

- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pauli Consulting Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)

- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)

Hibás teljesítés esetén szolgáltatók jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.

A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja a tételek díjának visszafizetését is (a korábbi-, illetőleg az újra-szállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után - és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után - keletkezett.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Tájékoztató érvényes: 2015.10.14-től.